5 Eylül 2011 Pazartesi

Düşünüyorum öyleyse...


Düşünüyorum öyleyse varım: Zamanında ünlü Fransız düşünür Descartes benim yazacağım bu yazıyı  bilse “Cogito ergo sum.” demezdi herhalde.  Neyse rahmetlinin mekanı cennet olsun, ardından helvasını yememiş olsak da bir fatihamız eksik olmasın büyük laf etmiş. Zaten cümlenin karizması yeter. “Cogito ergo sum” duyması bile böyle bir havaya sokuyor insanı. “Cogito ergo sum” bebeğim desem şu karşı masada oturan havalı kıza, sağa sola hava atmayı bırakıp gelir masama oturup, “Varımmmm! bebişiiiimmmm.”  der o derece. Hem düşünüp hem var olan bir mahlukatız vesselam.
 
Düşünüyorum öyleyse malım: İnsan bazen özeleştiri yapabildiği öz sövebilme! denen kabiliyete de sahip olabilmelidir. Öz sövebilme dediğimiz zımbırtı öyle “Cogito ergo sum” kadar karizmatik bir söylem olmazsa da bendeniz tarafından an itibari ile uydurulan mikemmel bir terimdir. Herkesin özellikle aşk acısı çekenlerin, ki bu da hemen hemen herkese denk gelmektedir, anlayabileceği bir örnek ile açıklayalım öz sövebilme yeteneğini. Hatun sizi eften püften sebeple terk etmiştir ve siz onu düşünmeyi bırakıp yeni aşklara, yeni heyecanlara yelken açacağınıza o demir attığınız illet limandan demir alamazsınız ya, düşünürsünüz yine onu, hah işte malsınız. Düşünebilen mallarız vesselam.

Düşünüyorum öyleyse vurun: Adı lazım değil, bir tane özgürlük var bahsedersek bile blog yazarı mazarı dinlemeyip 180 gün sadece iddianameyi hazırlamak için bekletebilirler bizi mapushanelerde. Öyle garip bir ülkede yaşıyoruz işte, cidden düşünebilme yetisini kullanabilen insanların sırf düşünebiliyor diye vurulduğu, halbuki düşündüğünü zanneden, hayvandan farkı kalmayan demeyelim hayvanlar alemindeki canlılara hakaret etmiş oluruz, mahlukatlar sürüsünün fink attığı bir ülkedeyiz. Ciddi anlamda düşününce kazara! bir polisin silahından çıkan mermi ile vurulabilen mahlukatlarız vesselam. Diyelim ki vurulmadık, düşünüyorum öyleyse alın içeri bunu alın...

O değil de, düşünüyorum öyleyse aşığım.
..

2 yorum:

  1. oha! hem bu kadar güncel eleştirili, hem bu kadar duygusal bi yazı okumamışımdır bence daha önce.

    'cogito ergo amo' :)

    YanıtlaSil
  2. aaaaa beisa :D teşekkür ederim beisaaaa :D

    YanıtlaSil