7 Nisan 2012 Cumartesi

Leyla ile Mecnun'un Hikayesi

Çocukluğumdan bana kalan en güzel anılarımın başında köyde yazın damda eşsiz gökyüzünü seyrederken dedemin, ninemin anlattıkları hikayeler gelir. Beni en çok etkileyen hikayelerin başında Leyla ile Mecnun'un hikayesi gelir. 

Dedem gökyüzüne bakıp en parlak yıldızı işaret ederdi bize. "O Leyla'dır, güzellerin güzelidir. Eşi benzeri yoktur onun sonsuz semada. Bakın, ay bile hayran hayran onu izliyor. Ama Leyla'nın gönlü ne aydadır, ne de ona kur yapan sayısız yıldızdadır." Eliyle daha sönük başka bir yıldızı işaret edip: "O da Mecnun'dur. Kederli, sönük aşık Mecnun. Yıllar yılı dolanır durur gökyüzünde Leyla'sına kavuşacağı günü bekler." Peki ne zaman kavuşacaklar diye sorduğumuzda onların kavuşmasına az zaman kaldığını söylemişti bize. Rivayete göre uzun bir zaman periyodu sonunda Leyla ile Mecnun'un yıldızları birleşip gözleri kamaştıran bir görsel şölen sunarlarmış. Onların kavuşmasına tanıklık eden kişilerin içten dilekleri gerçekleşirmiş.

Hikayeyi dinlediğim geceden sonra geceleri herkes uyuduktan sonra açardım gözlerimi. Gökyüzünde sayısız yıldızın arasında Leyla ile Mecnun'a bakardım. Kavuşacakları anı kaçırmak istemiyordum. Yıldızların çok yakın oldukları bir gece uyuya kaldım. Seyredemedim gökyüzünü o gece. Sabah uyandığımda dedem yanıma gelip gece o nadir ana tanıklık edip etmediğimi sordu. Çok üzülmüştüm. Bir daha ne zaman kavuşacaklarını sormuştum dedeme. Bana gülümseyip: "Leyla ile Mecnun neden efsanevi bir aşk hikayesidir bilir misin? Herkes merakla gökyüzünü seyreder durur onlar birbirlerine yakınken. Onların kavuşacağı anı görüp dileklerinin gerçekleşmesini arzular. Ama, kimse bilmez aslında birbirlerine asla ulaşamayacakları mesafelerde olduklarını. Onların ki arzu sahiplerine mutlu sonun belirli periyotlarda tekrar edildiği bir hikaye gibi görünen fakat imkansız bir sevda hikayesidir. Yine de sabırla, yüzyıllardır birbirlerine kavuşacakmış gibi semada dolanır dururlar. Gerçek aşk da sonu bile bile iki aşığın birbirinden vazgeçmemesidir." demişti. 

Çok etkilenmiştim o sözlerden. O gece gökyüzüne baktım yine. Leyla ile Mecnun birbirinden uzaklaşmaya başlamıştı. Muhtemelen çoğu insanın umrunda değildi. Çünkü, arzuladıkları dileklerini dileyebilmeleri için çok uzun bir zaman geçmesi gerektiğini biliyorlardı. Leyla ile Mecnun artık çoğu kişinin bahsetmeyeceği bir hikaye olacaktı. Ama ben hüzünle seyrettim onların yolculuklarını her gece. Nereden bilebilirdim ki, bana anlatılan imkansız aşk hikayesindeki gibi yıllar sonra gökyüzünün en parlak yıldızına aşık olacağımı? Dedemin sözleri halen yüreğimde yankılanır.

2 yorum:

  1. ÇOK ÇOK TŞKLER İNŞALLAH BENDE TANIK OLURUM OO ANA

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O hikaye halen yaşatılır. 30 haziran ya da 1 Temmuz itibarı ile leyla ile mecnun buluştular. Kimse görmedi tabi. Umut ediyoruz ki yanlış görmüş olalım çünkü bakış açısıyla bir iki karışılık mesafedeydiler. Bu arada bilmeyenler için söyleyeyim. Biri parlak ötekisi de kızıl ve diğerine göre daha uzak veya küçük görünen yıldızlardır. Türkiye saati ile saat 21.30 civarında tabi bu mevsimde kuzey batıda yer alırlar. Rivayete göre parlak olanı leyla kızıl olanı da Mecnun imiş.. Dileklerinizin kabul olması dileğiyle.

      Sil